sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Uganda

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Eli seuraavassa kooste Ugandan reissusta.

keskiviikko 11. elokuuta 2010

Sm-kilpailut ja isoa aaltoa metsästämässä

Sm-kilpailut melottiin viime viikonloppuna ja niistä käteen jäi 7. sija. Alkuerissä olin viides kohtalaisilla suorituksilla. Semifinaaleissa epäonnistuin totaalisesti ja jäin seitsemännelle sijalla.

hakemassa paikkaa liikkeille

Sm-kilpailuiden jälkeen suuntasimme kohti Matkakoskea etsimään isoa aaltoa.
Aalto löytyi, mutta harmittavasti vettä oli hieman liikaa, aalto kaatui alas asti ja liikkeiden aloituspaikka oli vaikea saada. Niillä kerroilla kun kunnon pomppu lähti, niin lähti myös isosti Pan Amit ja Bluntit. Tiistaina suuntasimme etsimään vielä parempaa aaltoa Pahakurkkiolta, mutta sieltä löysimme vain pienen honton, joten lähdimme samana iltana kohti Taivalkoskea ja Mondea kurvasi kuuden pintaan melontakeskuksen pihaan.

backstab

Bluntti

Juuson Pan am

Tupun Air screw

sunnuntai 20. kesäkuuta 2010

Kooste EM-kilpailuista

EM-kilpailut on saatu kunnialla päätökseen ja nyt ollaan matkalla takaisin Suomeen jossakin päin Saksan moottoriteitä. Lienzissä vietettiin yhteensä yhdeksän päivää, joista ainoastaan yksi oli poutainen. Kaupunki sopi kuitenkin erittäin hyvin kilpailukaupungiksi, sillä koskelta keskustaan oli vain 200 metriä ja muutakin tekemistä melonnan ohella löytyi riittävästi.

Kilpailut alkoivat tiistaina rekisteröitymisellä ja avajaisseremonialla. Seremoniassa esittäytyi niin kaupunginjohtaja kuin kilpailujen järjestäjät. Paikalla olleet saivat kuulla mm. rennon ja humoristisen avauspuheen. Avajaisissa vierähtikin tovi, koska miesten kisaurakka alkoi vasta torstaina.

Suomen joukkue avajaisissa

Tunnelta avajaisissa oli vauhdikas

Keskiviikkona meloivat naisissa Jonna Kuronen ja Paula Suurseppä sekä juniori miehissä Teemu Väliahdet ja Juuso Karttunen. Jonna meloi hyvällä voltilla ja spinnillä jatkoon ollen alkuerien 8. Paulan iso voltti taas huuhtoitui harmittavasti pois ja hän jäi jaetulle 25. sijalle. Juniori miehissä Teemun kaksi ilmavaa volttia riittivät 10. sijaan ja näin hän pääsi viimeisenä jatkoon. Juuso 'chartweel' Karttusen voltit ja kärryt riittivät 5. sijaan ja niin ikään jatkopaikkaan.

Kilpailupaikka

Torstaina olivat vuorossa miesten ja juniori naisten alkuerät. Alkuerissä jokaisella oli kaksi suoritusta ja molempien suoritusten pisteet laskettiin yhteen. Jenni meloi loistavasti ollen alkuerien jaetulla 8. sijalla ja jatkoi näin semifinaaleihin. Miesten sarjassa koettiin hieman epäonnea Miika Kurosen, Samuli Suokon sekä Harri Myllysen kohdalla ja he karsiutuivat välieristä. Miika meloi kärrynpyörillä ja splitwheeleillä sijalle 48. pistein 105. Samuli onnistui volteissa, mutta kärrynpyörissä kulma ei ihan riittänyt ja hän jäi sijalle 36 pistein 161,7. Harrin ilmavoltit ja kärrynpyörät onnistuivat hyvin, mutta isommat liikket epäonnistuivat ja näin hän päätyi sijalle 28. pistein 240. Välieriin tarvittiin tällä kertaa 385 pistettä. Tämä oli erittäin paljon tähän paikkaan ja näin alkuerien taso oli todella kova. Minä sijalla 8 ja Tuomas Kaukola sijalla 11 päästiin jatkoon.Tuomas teki voltin, space gozillan ja takavoltin hyvin ja hänen pistesaaliinsa oli 510. Itse lähdin hakemaan varmaa suoritusta voltilla, Mc Nastyllä, kärrynpyörillä ja splitwheeleillä. Liikkeet onnistuivat hyvin ja sain pisteitä 581,7.

Lähden tekemään ilmavolttia

Tuomaksen ilmavoltti

Perjantaina melottiin miesten välierät eli 20:stä melojasta valittiin 10 parasta, jotka pääsivät semifinaaleihin. Välierissä jokaisella oli kolme yritystä ja kahden parhaan suorituksen pisteet laskettiin yhteen. Tuomas aloitti työnsä ensimmäisenä suomalaisena. Hän meloi hyvin, mutta takavolttia ja space gozilloja ei tuomittu, joten hän jäi sijalle 16. pistein 250. Minä lähdin hakemaan samaa varmaa suoritusta mitä eilenkin ja se onnitui hyvin ensimmäisellä kierroksella josta sain 385 pistettä. Kaksi muuta kierrosta hieman epäonnistuivat, mutta yhteispisteet 515 riittivät 9. sijaan ja semifinaaleihin. Illalla melottiin lisäksi miesten semifinaalit joissa epäonnistuin. Jäin sijalle 10, joka oli myös lopullinen sijoitukseni. Perjantaina oli vielä vuorossa Jonnan, Jennin, Juuson ja Teemun semifinaalit eli 10:nesta melojasta valittiin 5 melojaa finaaleihin. Juniori miehissä Juuso onnistui hyvin gozilloissa ja sai näin huikeat 333 pistettä ja voitti semifinaalit. Teemu taas epäonnistui Mc Nastyssä ja jäi sijalle 7. Jenni meloi juniori naisissa myös hyvin ja oli kahdella spinnillä semifinaalien toisena. Jonna epäonnistui volteissa ja jäi sijalle 8. Perjantai jatkui vielä monen melojan osalta loosers partyjen merkeissä.

Valmistautuminen semifinaali suoritukseen

Teemu lähdössä omaan suoritukseen

Lauantaina viimeisenä kilpailupäivänä melottiin finaalit, joissa meloivat Jenni ja Juuso. Jennin kolme finaaliyritystä epäonnistuivat ja hän jäi harmittavasti sijalle 7. Juuso oli vielä toisella kierroksella kiinni pronssissa, mutta britti juniori teki Mc Nastyn ja Juuso tippui neljänneksi. Lauantaina oli vielä illallinen, jonka jälkeen mondeo käänsi nokkansa kohti Suomea.

Kokonaisuudessaan melkein viiden viikon matka sujui todella hyvin. Melottua tuli noin 30 kertaa ja sen kyllä huomaa nyt lihaksissa ja hieman ylirasittuneessa olkapäässä. Matkalle ostettu uusi All-star toimi hyvin ja parempaa kajakkia saa hakea kuitukajakeista. Matkan aikana on myös selvinnyt uudet varustesponsorit: Stolhquist ja Seals :)

sunnuntai 13. kesäkuuta 2010

Lienz

Viimeisen parin viikon aikana ollaan melottu Munchenissä, Plattlingissa ja Lienzissä. Paras paikka on ehdottomasti ollut Munchenin tulva-aalto, jossa mun setti jäi lyhyeksi aukkopeiton aukeamisen vuoksi ja sen jälkeen ei ollut enää luottoa siihen peittoon. Aalto oli iso, nopea ja kaatui alas asti, mutta aallon reunoilla sai liikkeisiin todella isoa ilmaa ja muutenkin aalto oli helpoimpia, mitä olen koskaan melonut. Munchenin reissun jälkeen tuli tieto, että Plattlingin kisat on peruttu, joten aloimme pakata tavaroita ja siirryimme Lienziin. Täällä treenit ovat sujuneet hyvin ja koko ajan liikkeet alkavat sujua paremmin ja paremmin. Onneksi on vielä torstaihin asti aikaa valmistella kisasarja!

Munchenin aalto

Plattlingissa joet tulvivat

Lienzin hontto

tiistai 1. kesäkuuta 2010

Augsburg

kirjoitettu 30.5.

Ensimmäinen maailman cupin osakilpailut on nyt melottu ja matkustetaan takaisin Plattlingiin harjoittelemaan, jossa on viikon päästä toiset kilpailut. Augsburgin kisat eivät suomalaisittain menneet kovin hyvin. Minä 24., Tuppu 20. ja Tupi 14. Alkueristä pääsi 20 parasta jatkoon, joten Tupi ja Tuppu (sijat 5. ja 18.) meloivat välierät, joissa sijoitukset sitten tippuivat vähän lisää. Juuso meloi taas loistavasti ollen kuudes, finaalipaikkakin jäi vain 7 pisteen päähän!

Yleisesti ottaen kisat käytiin hyvin läpi, vaikka aikataulu vähän venyi ja alkuerissä tuomarilinja oli todella tiukka, mihin kilpailjaneuvosti ottikin kantaa alkuerien jälkeen ja semifinaaleissa linja olikin paljon parempi.

Nyt alkuviikko kovaa harjoittelua ja yritetään päästä 10 parhaan joukkoon seuraavissa kisoissa!

Illalla kävimme vielä melomassa nopean setin Plattlingissa ja tässä pari kuvaa.

sunnuntai 23. toukokuuta 2010

Plattling

Plattlingissa jo pari kertaa melottu ja stoppari tuntuu mitä parhaimmalta! Saavuttiin tänne eileen iltapäivästä 7 tunnin ajon ja 36h lauttamatkan jälkeen. Lauttamatka oli aika tylsä siihen asti kunnes löydettiin Playstation3 jossa oli NHL08! Sitä me sitten pelattiinkin yhtenä iltana noin 6 tuntia putkeen :) Onneksi lauttasta selvittiin ja Saksan moottoriteistäkin, joissa keskinopeuskin jäi vain 110 km/h, vaikka oman pienen 600km ajomatkan pidin mittarin siinä 160:ssä.. Täällä seuraavat pari päivää ja sitten matka jatkuu Augsburgiin, jossa on ensimmäiset maailman cupin kilpailut viikon päästä.

Lisää juttua ja kuvia http://freestylemelonta.blogspot.com/

maanantai 19. huhtikuuta 2010

Varusmiespalvelus osa 2

Klo 0615
KOMPPANIASSA HERÄTYS!!! VALOT PÄÄLLE JA IKKUNAT AUKI!!! Mutta silti vielä parikymmentä minuuttia unta lisää ja aamupallalle. Sen jälkeen melontakamat säkkiin kuivaushuoneesta ja lajivalmentajan kanssa kohti kymijokea. Kontilla porukka näyttää vielä hieman uniselta, mutta sain houkuteltua Juuson mukaan aikaiselle aamusetille ja itselle uusin Jackson alle testi mielessä. Kajakki on kyllä mitä loistavin myös pienessä hontossa! Mc Nastyjä, isoja voltteja, Phonix monkeytä.... 1h 20min melontaa, samalla kun Urheilukoulun lajivalmentaja seuraa rannalta, tutkiskelee uutta lajia ja ottaa muutamia kuvia. Nopea lounas Kontilla ja takaisin kohti Lahtea. Matkalla mietitään uusia treenenä melontaan esimerkiksi silmät kiinni telinevoimistelua ja erilaisia kehonhallinta treenejä.

Klo 1635
Kasarmille on palattu, melontakamat on laitettu kuivumaan kuivaushuoneeseen ja nyt kirjoitteleen blogiin pientä juttua ja kohta syömään ihan yksin, koska koko yksikössä ei ole ketään muita, sen jälkeen sotkuun julkaiseen tekstit ja syömään vanilijamunkit :)

Huomenna uudestaan samanlainen päivä, paitsi että mitataan laktaatteja melontojen välissä.